[:ba]Potpredsjednice, kako ocjenjujete trenutno stanje u Federaciji BiH? Imaju li građani razloga biti nezadovoljni? Radi li vlast dobro?
– Živimo i radimo u vrlo složenim društveno-političkim prilikama i odnosima u Federaciji BiH koji su dobrim dijelom uzrokovani komplikovanom ustavnom strukturom Federacije i Bosne i Hercegovine. Ustavna struktura je proizvela veliki broj mehanizama kroz čije zloupotrebe se pozitivni procesi mogu potpuno neopravdano usporiti i najvećim dijelom zaustaviti, što istovremeno otvara prostor politikantstvu, raznoraznim ucjenama i neprincipijelnim političkim uslovljavanjima – svjedoci smo da se u najvećem broju slučajeva iza pozivanja na nacionalne interese nalaze pokušaji zaštite i očuvanja ličnih ili grupnih/stranačkih interesa. Ovo sve neminovno ukazuje na neophodnost uvođenja mehanizama deblokade koji će spriječiti zloupotrebu važećih ustavnih i zakonskih odredbi.
Realno stanje
Mislim da građani mogu biti relativno zadovoljni aktuelnim stanjem jer je ova garnitura vlasti, predvođena SDA, i na federalnom i da državnom nivou, nakon dugog niza godina zastoja, pokrenula državu na njenom euroatlanskom putu. Usvojili smo i počeli implementirati Reformsku agendu u cilju provođenja neophodnih i vrlo često bolnih reformi. Učinci reformi koje bi trebale rasteretiti privredu, poboljšati konkurentnost domaćih proizvođača i proizvoda, smanjiti stopu nezaposlenosti, dinamično pomagati privrednim subjektima te dodatno urediti i učvrstiti poreznu i fiskalnu stabilnost Federacije Bosne i Hercegovine neće, nažalost, odmah biti vidljivi. Upravo se u toj činjenici krije velika propagandna opasnost kojoj su građani već sad svakodnevno izloženi.
Kako biste opisali način na koji funkcioniše vladajuća koalicija u FBiH? Zamjera li i šta SDA svojim partnerima HDZ-u BiH i SBB-u?
– Mislim da vladajuća koalicija na nivou Federacije Bosne i Hercegovine funkcioniše u skladu sa realnim stanjem, odnosima i stremljenjima određenih politika i političkih stranaka. To znači da imamo svojevrsni toplo-hladni modus rada koji, nažalost, ne može u potpunosti osigurati najbrže i najdjelotvornije provođenje neophodnih reformi te reagovanje na brojne društveno-socijalne pojave u našem društvu. Ponekad sporo i sa preprekama, ali se krećemo i to je prepoznato i pozitivno ocijenjeno.
Na ovom mjestu moram istaći da postoje različiti pogledi na vrlo značajna pitanja i rješavanje problema koji opterećuju Federaciju BiH, kao i zastupanja interesa politika i političkih stranaka parlamentarne većine, što ponekad prouzrokuje dugotrajniji proces donošenja i usaglašavanja zakonskih rješenja.
Uspijevamo riješiti veliki broj socijalnih problema i smiriti velika socijalno-ekonomska žarišta, uspijevamo osigurati redovne isplate svih socijalnih davanja, penzija i plata, kao i redovno servisirati kreditna zaduženja, uspijevamo osigurati poreznu i fiskalnu stabilnost Federacije BiH, uspijevamo pružiti podršku domaćim proizvođačima i privrednim subjektima…
Ni mi nismo u potpunosti zadovoljni, ali ukoliko uporedimo prve dvije godine mandata prethodne Vlade FBiH sa periodom koji je iza nas, mislim da nam te egzaktne brojke i pokazatelji mogu i moraju biti dovoljan dokaz da se nalazimo na ispravnom programsko-reformskom putu.
SDA je državotvorna stranka koja ima vrlo jasnu viziju te program rada i djelovanja i koja se nikada ni po koju cijenu neće odreći svog državotvornog djelovanja i zaštite bošnjačkog naroda, ali i svih drugih naroda i građana Bosne i Hercegovine. To umnogome nije i nikada neće biti komplementarno sa stremljenjima određenih politika i stranaka ka daljnjoj fragmentaciji i cjepkanju bosanskohercegovačkog društva, ka stvaranju etnički čistih ili u najvećoj mjeri etnički čistih dijelova naše države.
Pozivam sve političke subjekte, i pozicije i opozicije, da se ponašaju krajnje odgovorno prema svim građanima Federacije i Bosne i Hercegovine, da se ne vode nekim partikularnim interesima te populističkim nastupima i izjavama, a posebno ne onim koji nisu ostvarivi i koji bi dodatno opteretili društveno-socijalno-ekonomske odnose u BiH.
Da li je pogrešno zaključiti da Parlament Federacije BiH već duže vrijeme radi otežano? Šta vidite kao uzrok tome?
– Tačno je da je postojao svojevrsni zastoj u radu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine proistekao iz neslaganja koalicionih partnera oko određenih zakonskih rješenja. U međuvremenu su iznađena kompromisna rješenja i Parlament sada nesmetano funkcioniše.
Korektna saradnja
Obezbijeđena je prohodnost usvajanja niza zakonskih rješenja. Usklađivanje prijedloga i nacrta zakona se odvija utvrđenom dinamikom i mogu reći da se parlamentarni život vratio u normalne tokove naše političke stvarnosti i realnosti.
Mogu li predsjednik i potpredsjednici FBiH i šta uraditi da poprave rad Parlamenta?
– Naravno da predsjednik i potpredsjednici mogu pozitivno djelovati i uticati na relaksaciju odnosa ne samo u radu Parlamenta Federacije BiH već i cjelokupnih društveno-političkih odnosa. To, pored naših ustavnih nadležnosti, smatram jednom od značajnijih funkcija šefova izvršne vlasti koji svojim djelovanjem i autoritetom moraju doprinijeti većem uvažavanju drugog i drugačijeg te normalizaciji sveukupnih odnosa.
Da li ste zadovoljni odnosima u uredu predsjednika i dva potpredsjednika FBiH? Šta bi tu trebalo unaprijediti?
– Saradnja između nas troje, odnosno naših kabineta, na korektnom je nivou, uz svojevrsnu opasku da bi određene aktivnosti trebale i mogle biti bolje koordinirane. Insistiranje na samostalnom djelovanju ne vodi ničemu i ne odražava odgovorno djelovanje u vrlo složenim odnosima i prilikama u Federaciji Bosne i Hercegovine. Ponekad je to duži i komplikovaniji put, jer se na kraju dogovor može postići i isključivo međusobnim uvažavanjem i dogovorom koji reflektira našu složenost i jedinstvenost.
(Oslobođenje)[:]